ازدواج حضرت مريم

در مورد ازدواج حضرت مريم توضیح دهید.

منظور شما از ( اون مطلبي كه ... ) را متوجه نمي شويم، كدام مطلب؟ واما قابل ذكر است كه در خصوص ازدواج حضرت مريم (س) اقوال مختلفي مطرح است: پروتستان ها با تكيه بر متن كتاب مقدس معتقد به دوشيزگي مريم (س) تا زمان تولد عيسي (ع) هستند. و مي گويند مريم پس از تولد عيسي (ع) داراي چهار پسر و چندين دختر شد.(1)اما كاتوليك ها و ارتدوكس ها مريم (س) را تا پايان عمر باكره مي دانند و به استناد سنت كليسايي كه از پدران باقي مانده است، متون كتاب مقدس را تأويل مي كنند. از نظر آنها، عبارت هايي كه يعقوب و يهودا را برادران عيسي(ع) معرفي مي كند ،به برادران ديني تفسير مي شود، و منظور از فرزندان مريم (س) فرزندان عمو و يا فرزندان خاله ي وي هستند.(2)مسيحيان بنا به گفته كتاب مقدس معتقدند ، مريم (س) در عقد شخصي به نام يوسف بود كه به شغل نجاري اشتغال داشت اما قبل از آميزش با همسر خود او را از روح القدوس حامله يافت و تا زمان تولد عيسي (ع) با وي همبستر نشد.(3)اما بر اساس منابع اسلامي و نص صريح قران كريم: إِذْ قَالَتِ امْرَأَةُ عِمْرَانَ رَبِّ إِنِّي نَذَرْتُ لَكَ مَا فِي بَطْنِي مُحَرَّرًا فَتَقَبَّلْ مِنِّي إِنَّكَ أَنتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ (4)چون زن عمران گفت پروردگارا آنچه در شكم خود دارم نذر تو كردم تا آزاد شده [از مشاغل دنيا و پرستشگر تو] باشد پس از من بپذير كه تو خود شنواى دانايى حضرت مريم (س) زماني كه در بطن مادر بود ، توسط مادرش نذر شد كه وقف معبد شود لذا به دليل آن كه مريم (س) وقف خدمت در معبد شده بود و جز براي كارهاي ضروري، از جمله وضع حمل عيسي، از معبد خارج نمي شد. بر اين اساس قطعاً حضرت مریم (س) تا زمان تولد حضرت عیسی (ع) باکره بوده است ولي پس از تولد حضرت عیسی (ع)، اسناد و شواهد مسیحی بر ازدواج ايشان با يوسف نجار قوي تر هستند. نکته قابل توجه و محل بحث در فضای اسلامی باکره بودن یا باکره نبودن حضرت مریم تا زمان تولد عیسی (ع) است نه پس از تولد حضرت عیسی، از اینرو، شما می توانید در رابطه با باکره بودن آن حضرت پس از تولد حضرت عیسی دیدگاه کاتولیک ها و ارتدوکس ها را بپذیرید و یا اینکه دیدگاه پروتستان را بپذیرید زیرا منابع اسلامی درباره وضعیت ایشان پس از تولد عیسی (ع) ساکت هستند و دیدگاه صریحی ندارند. (1)- دنيس كلارك، زندگي و تعاليم عيسي مسيح، ص 28.(2)- توماس ميشل، كلام مسيحي، ص 67(3)- متي 18:1.(4)- آل عمران / 35.