• براي سوال حضرت عالي پنج پاسخ تهيه شده كه هر كدام از زاويه اي به اين پرسش پاسخ مي دهند.پاسخ اوّل:ـ معلوليّت (نقص عضو يا ذهن) يك وصف نسبي است نه حقيقي. لذا به يك اعتبار ، جز چهارده معصوم (ع) همه ي انسانها و بلكه همه موجودات معلول (ناقص) مي باشند.تفاوت ، به اشكال گوناگون ، بين همه انسانها و همه موجودات وجود دارد ؛ كه با توجّه به حكمت بالغه الهي ، اين تفاوتها نيز حكيمانه اند.

  • يكي از مهم ترين اصول اعتقادي مسيحيت اصل «تثليث» يا «اقانيم(1) ثلاثه» است. نام ديگر اين اصل «ثالوث» مي باشد و معناي آن چنين است: «اقرار كند به الوهيت پدر (رب اعلي) و الوهيت پسر (عيسي بن مريم) و الوهيت روح القدس. عيسي كه در اين ثالوث، اقنوم دوم است، همان ذات الهي مي باشد كه در پيكر بشريت ظاهر شده و در رحم مريم عذراء جسميت يافته است.»(2) به بيان ديگر تثليث عبارت است از: پدر، پسر، روح القدس.

  • بهائيان را نجس مي دانند چون كافر هستند. و اما در مورد نجاست كافر به مطالب زير توجه فرماييد:جواب اجمالي:بسياري از فقها و مراجع تقليد كافران و مشركان غير اهل كتاب را نجس مي دانند. نجاست كافر و مشرك به معناي آلودگي و كثيفي ظاهري نيست بلكه به معناي خبث باطني و معنوي است. دستور به پرهيز از تماس با آنان نيز حكمتي سياسي، عقيدتي و رواني دارد نه حكمت بهداشتي.

  • حديث غدير به حدي متواتر است كه هيچ كسي نمي‌تواند در صدورش تشكیک كند.( غزالي، ابوحامد؛ سرّالعالمين و كشف ما في الدارين، مكتبة ثقافة الدينية في النجف الاشرف، چاپ دوم 1385، ص 21.) آنقدر نقل شده كه به جرأت مي‌توان گفت؛ هيچ حادثه تاريخي در اسلام به اين حدّ از تواتر نرسيده است.

  • بهائيت، اشكالات و انتقادات وارد بر آنفرقه بهائيت از جمله مسلك‏هاى بشرى بى‏بنياد است كه فاقد اصول، معيارها و ملاك‏هاى دينى قوى و مستند مى‏باشد؛ عقايد و اصول فكرى آن نه تنها فاقد شالوده مستحكم اديان آسمانى است، بلكه از لحاظ اصول و معيارهاى اوليه شكل‏گيرى و منابع مستند، كاملاً ضعيف و غيرعلمى است به همين دليل نقد اين فرقه در قالب انتقادهاى رايج در علوم مربوط به اديان و مذاهب امكان ندارد و به تعبير ديگ

  • بنابر اخبار بسيار زیادی كه از منابع تاریخی و روایی شیعه و سنی نقل شده، آیه ولایت فقط درباره امیر المومنین علی علیه السلام نازل شده است. به طور مثال ثعلبی، ماوردی، قشیری، قزوینی، رازی، نیشابوری، فلکی و طبری در تفاسیر خود آن را ذکر کرده اند.

  • قرآن، بخشى از توراة كنونى را توراة اصلى معرفى مى كند و بخش ديگر آن را تحريف شده و يا مجعول و ساخته علماء يهود مى داند. آيات ذيل بيانگر اشارات فوق است: (و يعلّمه الكتاب و الحكمة و التوراة و الانجيل...و مصدّقاً لما بين يدىّ من التوراة و لأحلّ لكم بعض الذى حرّم عليكم...) (آل عمران: 48 ـ 50). (و كيف يحكّمونك و عندهم التوراة فيها حكم الله...إنّا انزلنا التوراة فيها هدى و نور...) (مائده: 44 ـ 45).

  • جزوه اي اخيرا در اين رابطه تنظيم شده است كه به نظر شما مي رسانيم. دراين جزوه علاوه بر معنا شناسي, پيشينه شناسي و تميز ميان عرفان راستين و تصوف دروغين , به انحرافات و بدعت هايي که جاهلان از صوفيه در دين گذاشته اند نيز اشاره شده است.

  • ابوحفص، عمر بن خطاب بن نفيل عدوي، در حدود سال 13 عام الفيل، در مكه معظمه به دنيا آمد و پس از ظهور اسلام توسط حضرت محمد(ص)، بسان ساير اهالي مكه با اين پديده جديد مخالفت و دشمني مي نمود و در اين راه سخت گير و متعصب بود و حتي به خاطر مسلمان شدن خواهرش فاطمه بنت خطاب و همسرش سعيد بن زيد، با آنان مشاجره و دعوا نمود و چنان ضربتي بر سر خواهرش وارد ساخت كه سرش را شكسته و خون را بر سر و صورت او جاري ساخت.(

  • تحريف تورات از نظر تاريخى و علمى قطعى است، بر اين مسأله دلايل بسيارى وجود دارد. برخى از آنها در لابلاى مطالب مرتبط به تحريف متون مقدس مسيحيت از نظر خواهد گذشت، زيرا عهد عتيق مسيحيان همان كتاب مقدس يهوديان است كه مشتمل بر تورات نيز مى‏باشد. افزون بر آن دلايل مستقلى بر تحريف يا بشرى بودن تورات كنونى وجود دارد كه برخى از آنها از قرار زير مى‏باشد: يك.

جريان فراماسونري چيست؟

كلمه ماسون (mason) يعني بنّا، فراماسون (Freemason) يعني بنّاي آزاد. در زبان فارسي واژه هايي نظير فراموشخانه، فراماسون، فراي مايسان، فريمشن، فريمسن، بنّايان آزاد و. . . مترادف واژه فراماسونري محسوب مي شود و در عربي نيز اصطلاحات «الماسونيه»، «البنايه الحره»، « الماسونيه الحره»، «الفرمصونيه» متداول است. وجه تسميه گزينش اين نام براي تشكيلات مخفي اي كه چگونگي ايجاد و تطور آن بعد از ساليان دراز همچنان در هاله اي از ابهام قرار دارد اين گونه توضيح داده شده كه بنّايان در زمره آن دسته از صنوفي قرار داشتند كه به جهت اهميت حرفه آنان از بيگاري براي اشراف و ارباب كليسا معاف شدند و به همين جهت بنّاي آزاد لقب گرفتند. همچنين گفته اند شرط پذيرش عضو جديد و شاگرد در صنف بنّايان، برده نبودن متقاضي و آزاد بودن وي بوده است و همين امر سبب شده كه اين نام براي تشكيلات مزبور برگزيده شود. درخصوص زمان پيدايش اين تشكيلات اتفاق نظر وجود ندارد و به واسطه وجود اخبار متناقض و غير واقعي هاله اي از ابهام و خرافه تاريخچه اين جمعيت را احاطه كرده است. اين امر بي ترديد ناشي از تمايل ماسون ها به پررمز و راز جلوه دادن مسلك فراماسونري است كه به نحوي حس كنجكاوي افراد را نسبت به اين موضوع جلب كرده تا موجبات گرايش افراد ناآگاه را به مسلك خود فراهم نمايند.
ماسونري يك تشكيلات منظم جهاني است كه بر اركان دولت هاي جهان و اكثر وجوه زندگي سياسي، اقتصادي و فرهنگي جوامع، سلطه يافته است و بسيار هم آزادانه عمل مي كند. كسي كه عضو فراماسونري است، ماسون يا فراماسون ناميده مي شود. ساختماني كه مركز فعاليت ماسونهاست لژ نام دارد. يكي از بزرگترين اهداف گروه هاي ماسوني اين است كه زمينه را براي حكومت فردي از بين ماسون ها با عنوان نمادين ضد مسيح (Antichrist = دجال)، يا به تعبير بعضي از گروه هاي ماسوني، فرعون جديد (New Pharaoh) آماده كنند. فراماسونري جمعيتي سرّي است كه كسي به راحتي نمي تواند در حريم آن نفوذ كند و اگر هم راه يافت، مكلف است اسرار آن را مكتوم نگه دارد؛ اما با اين وجود، كساني توانستند به حريم آن نفوذ كنند و به اسناد و مدارك مهمي دست يابند و موفق به كشف و افشاي اسرار آنها شوند. همه ي اين افراد متفق الرأي هستند كه: «مسئله يك توطئه است كه اين توطئه از اواخر قرن هجدهم آغاز شده و تا به امروز هم با موفقيت تمام ادامه دارد و هدف نهائي آن ايجاد يك حكومت جهاني «شيطاني» است و براي پياده كردن آن در سراسر عالم، به يك مبارزه وسيع و بي امان دست زده اند. »
برخي اهداف فراماسونري به صورت خلاصه عبارتند از :
1- نابودي تمام مظاهر توحيد و يكتاپرستي در جهان.
2 - به دست گرفتن حكومت و قدرت در تمام كشورهاي جهان از طريق شبكه ي گسترده ي ماسوني در تمام ممالك دنيا.
3 - تخريب مسجد الاقصي و كشف معبد سليمان و بازسازي آن در ابتداي قرن 21.(44)
4 - پركردن معبد سليمان از بت ها و نمادهاي ماسوني به عنوان اصلي ترين پرستشگاه ماسوني.
5 - برقراري حكومت جهاني شيطاني به پايتختي معبد سليمان در اورشليم (بيت المقدس).
6 - به حكومت رساندن قدرتمندترين فراماسون با عنوان نماديين ضد مسيح (Antichrist= دجال) در ابتداي قرن 21.
جهت آشنايى با برخى از زواياى مختلف فراماسونرى مطالعه منابع ذيل مفيد است:
1- معماران تباهى، ج 1 تا 4، دفتر پژوهش‏هاى مؤسسه كيهان، انتشارات كيهان، 1368
2- اسرار انجمن‏هاى محرمانه، رنه آللو، ترجمه ناصر موفقيان، نشر شباويز 1368
3- درآمدى بر تاريخ فراماسونرى در ايران، حامد الگار، ترجمه يعقوب آژند، نشر گسترده، 1360
4- فراماسونرى در ايران، محمود كتيرايى، نشر اقبال، 1347
5- فراموش‏خانه و فراماسونرى در ايران، اسماعيل رايين، نشر اميركبير، 1357
6- جهان زير سلطه صهيونيسم، دفتر سياسى سپاه
7 - فراماسونري چيست ، دكتر موسي نجفي - موسي حقاني ، روزنامه كيهان ، 31/2/86،صفحه 8 (پاورقي) .
8 - معرفي يک کتاب : مباني فراماسونري ، ترجمه جعفر سعيدي گروه تحقيقات علمي ترکيه (يحيي هارون) ، تهران : مرکز اسناد انقلاب اسلامي ، 1384 . در اين كتاب روابط تاريخي فراماسونري و يهود از ابعاد مختلف مورد بررسي قرار گرفته و با استفاده از متون ديني يهود و اسناد و مدارك قابل توجه مربوط به صهيونيست ها و فراماسون ها، همساني و تمايلات و تشابهات فراواني را كه در مباني فلسفي، تشكيلات سازماني، آداب و سنن و علائم و … دارند فرا روي خوانندگان قرار مي دهد. عليرغم نقش موثر و بارز فراماسونري در تحولات سياسي – اجتماعي قرون اخير در غرب و نقش مخرب آن در جهان سوم و بويژه کشورهاي اسلامي، متاسفانه، تاکنون تحقيق مستند، جامع و بيطرفانه اي به زبان فارسي در اين باره صورت نگرفته است. با وجود تلاش و کوشش زيادي که در جهت ناديده گرفتن و يا کم اهميت جلوه دادن نقش فراماسونري و فراماسون ها در سرنوشت سياسي، اقتصادي و فرهنگي ملل جهان و بويژه ملل مستعمره و وابسته صورت گرفته و مي گيرد، اما افراد دردمند و متعهد و اذهان کنجکاوي به بررسي ابعاد اين سازمان مخفي جهاني پرداخته و ابعاد ناشناخته آن را تا آنجا که منابع و اطلاعات در دسترس همه است برملا کرده اند. گروه تحقيقات علمي ترکيه در صدد بر آمده است، تا روابط تاريخي فراماسونري و يهود را از ابعاد مختلف مورد بررسي قرار داده و نمونه هاي بارز آن را در کشور ترکيه نشان دهد. اين گروه با استفاده از متون ديني يهود و اسناد و مدارک قابل توجه مربوط به صهيونيست ها و فراماسون ها، همساني ها، تشابهات و تمايلات فراواني را در مباني فلسفي، تشکيلات ساماني، آداب و سنن، علائم، رنگ ها، اشکال و ابزارهاي مقدس ( با معاني رمزي)، سوگند خوردن به تورات و وحدت رويه و عمل در تحولات سياسي کشورهاي اسلامي، فراروي خوانندگان قرار مي دهد که مي توان نمونه هاي آن را در ساير کشورهاي اسلامي از جمله ايران کاملا محتمل دانست. اين بدان معنا نيست که اين کتاب که حاصل کار چندين ساله گروه تحقيقات علمي ترکيه است، از هر حيث بي عيب و بي نظير است؛ بلکه نخستين کوشش جدي در اين راه است که مي تواند براي مردم ترکيه و ايران مفيد و آموزنده بوده و سرآغاز تحقيقات عميق تر و جدي تر در اين زمينه باشد. عناوين فصول اين کتاب بدين شرح است: 1- يهود 2- فراماسونري و يهود 3- فراماسونري و آداب و رموز 4- فراماسونري و دين 5- فراماسونري و اخلاق 6- فراماسونري و اقتصاد 7- فراماسونري و سياست 8- فراماسونري و تعليم و تربيت 9- فراماسونري و انقلاب 10- فراماسونري و کمونيسم 11- فراماسونري در صحنه (ليست ها) 12- فراماسون ها و حقيقت بخش اول: تئوري اولسيون بخش دوم: انحطاط و تغيير اديان بخش سوم: ماسون ها و ماترياليسم